Przejdź do treściPrzejdź do stopki strony
Strona główna Edukacja Długofalowy wolontariat w kulturze

Długofalowy wolontariat w kulturze

Magdalena Miszewska 18 października 2017
Długofalowy wolontariat w kulturze

Jak zaangażować wolontariuszy do działań w instytucjach kultury? Co robić, by zostali na dłużej? Jakie korzyści taka współpraca przynosi obu stronom? Tego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia NCK.

Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.

Wspólne warsztaty, wymiana doświadczeń i wizyty studyjne w modelowych placówkach. Tak w dużym skrócie wyglądał program szkolenia dla dyrektorów i koordynatorów wolontariatu w instytucjach kultury, które odbyło się w Warszawie na początku października. Dwuosobowe zespoły zastanawiały się nad tym, w jaki sposób mogłyby zorganizować współpracę z wolontariuszami w swoich placówkach. Jednym z kluczowych zagadnień było także zatrzymanie raz „pozyskanego” wolontariusza na dłużej. W tym przypadku, jak zapewniają instruktorzy, bardzo ważne jest indywidualne podejście do każdego ochotnika i zwyczajne, choć często niedoceniane, podziękowanie za aktywność.

Szkolenie „Wolontariat długofalowy w instytucji kultury” to jedno z działań projektu „Wolontariat w kulturze” realizowanego przez Narodowe Centrum Kultury, Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy oraz Centrum Myśli Jana Pawła II.Długofalowy wolontariat w kulturze – transkrypcja podcastu

A więcej informacji na temat projektu „Wolontariat w kulturze” można znaleźć na stronie internetowej: nck.pl/kadra-kultury.

Długofalowy wolontariat w kulturze – transkrypcja podcastu

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Kultura lokalnie skuteczna

Kultura lokalnie skuteczna

Animacja lokalnej kultury pełni wiele funkcji. Może być praktyką rozwijającą aktywne uczestnictwo w kulturze, czynnikiem zmiany społecznej, generatorem zrównoważonego rozwoju. Może być też narzędziem tworzenia struktur umożliwiających pełną i autentyczną partycypację. Jest bowiem zorientowana na budowanie poziomych relacji międzyludzkich, które są podstawą współpracy i budują kapitał społeczny. O… Czytaj dalej

Kultura na marginesie. Dlaczego państwo polskie dyskryminuje instytucje kultury?

Kultura na marginesie. Dlaczego państwo polskie dyskryminuje instytucje kultury?

Odczucie nierównego traktowania jest powszechne wśród osób pracowniczych i dyrektorskich w samorządowych instytucjach kultury, a także wśród osób artystycznych, aktywistycznych i freelancerskich pracujących w obszarze kultury. W przypadku instytucji kultury, ich pracowników i pracowniczek, udowodnić tezę o nierównym traktowaniu przez państwo jest stosunkowo łatwo. Instytucje kultury i osoby… Czytaj dalej

Ojczysty nieoczywisty. Płeć w języku

Ojczysty nieoczywisty. Płeć w języku

W ostatnim odcinku cyklu o języku niewykluczającym rozmawiamy o feminatywach, rodzaju neutralnym oraz formach językowych niewskazujących na płeć. Opowiada o nich Mateusz Adamczyk, który tym razem wcielił się w rolę gościa. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy, w której zastanawiamy się nad feminatywami z perspektywy języka oraz kulturowych uwarunkowań. Czytaj dalej

Ojczysty nieoczywisty. Język wobec osób starszych

Ojczysty nieoczywisty. Język wobec osób starszych

W kolejnym podcaście o języku włączającym rozmawiamy o komunikacji z osobami starszymi. Czym jest „ageizm językowy” i na czym polega „dziadurzenie”? O tym usłyszą Państwo w rozmowie Mateusza Adamczyka z Magdaleną Małgorzatą Skrzydlewską – specjalistką w zakresie komunikacji społecznej, trenerką, animatorką społeczną, prezeską Stowarzyszenia Forum 4 Czerwca. Czytaj dalej

Ojczysty nieoczywisty. Język wobec osób LGBT+

Ojczysty nieoczywisty. Język wobec osób LGBT+

W czwartym odcinku cyklu o języku włączającym Mateusz Adamczyk rozmawia z dziennikarzem i publicystą Marcinem Dzierżanowskim, współautorem poradnika „Jak mówić i pisać o osobach LGBT+”. W podcaście zastanawiamy się, jakie określenia związane z orientacją seksualną i tożsamością płciową są najwłaściwsze, a jakie powinny odejść do lamusa. Cykl… Czytaj dalej