Przejdź do treściPrzejdź do stopki strony
Strona główna Muzyka Wszystko, co dobre, jest dla szaleńców

Wszystko, co dobre, jest dla szaleńców

Magdalena Miszewska 25 maja 2018
Wszystko, co dobre, jest dla szaleńców

Hrabia von Madenoff zaprasza na ostatnią imprezę na Ziemi. Będzie głośna, szalona i punk and rollowa. Zupełnie jak muzycy The Cuffs, którzy w Audycjach Kulturalnych opowiadają o swojej nowej płycie.

Jeżeli pominiemy fakt, że The Cuffs w 2012 roku zawiesili swoją działalność na cztery lata, to w tym roku mija trzynaście lat, od kiedy pojawili się na polskiej scenie muzycznej. Rockandrollowa trzynastka uchodzi za liczbę szczęśliwą, ale ten rok nie zaczął się dla zespołu najlepiej. Co prawda wydali czwartą długogrającą płytę, ale z grupy odszedł jeden z gitarzystów, który współtworzył ten album i poprzedzającą go EP-kę „Nutry”. Pozostali członkowie zespołu zapewniają, że świetnie radzą sobie w czwórkę i na razie nic nie wskazuje, żeby sytuacja miała ulec zmianie.

Na krążku „Count von Madenoff And The Electric Anaconda Society” pionierzy polskiego punk and rolla zdecydowali się na eksperymenty. – Chcieliśmy zaprosić trochę gości. zrobić coś nowego, czego Cuffs nie robiło nigdy wcześniej na płytach. Pojawił się właśnie żeński wokal, pojawiła się harmonijka, gdzieniegdzie też klawisz się przewala przez muzykę. A co do gitar, to mieliśmy dużo czasu na komponowanie kawałków, dużo czasu na szlifowanie, no i postanowiliśmy się z kolegą gitarzystą trochę pobawić – opowiada Paweł, gitarzysta The Cuffs. – Dla kogoś kto chce, to może być punk and roll. Dla kogoś kto nie chce, może być rock and roll. Dla kogoś może być heavy metal. Nie szufladkujemy się, absolutnie. Po prostu muzyka wypływa z nas, jest to mieszanka nas wszystkich, tego nowego składu Cuffs i nie określiłbym tutaj rodzaju w żaden sposób – dodaje Grzesiek, basista.

O nowej płycie zespołu The Cuffs, „Count von Madenoff And The Electric Anaconda Society”, punk and rollu i tworzeniu muzyki na odległość Paweł i Grzesiek opowiadają w naszym podcaście. Zapraszamy do słuchania.

W materiale wykorzystaliśmy fragmenty utworów „Mad Enough”, „C.S.P. (Cuffstyleparty)” i „Rusty”.

Zdjęcie: Warjat Rock Photo

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

O pierwszych krokach w świecie opery, nauczaniu śpiewu i poczuciu spełnienia rozmawiamy z Małgorzatą Walewską. Mezzosopranistka wystąpi w przyszłym tygodniu w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach oraz w Filharmonii Narodowej w Warszawie, jako solistka w II Symfonii c-moll „Zmartwychwstanie” Gustava Mahlera. „Nam – młodym śpiewakom –… Czytaj dalej

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

W swojej najnowszej książce Rafał Księżyk przygląda się jednemu z najciekawszych muzycznych zjawisk w najnowszej historii Polski. Nowa fala, czyli podszyty dziejowym niepokojem nurt twórczości alternatywnej, był czymś więcej niż muzyką – lata od szczytu jej popularności, odnoszą się do niej powstające dziś młode zespoły. Za moment przełomowy… Czytaj dalej

Pierwszy koncert Depeche Mode w Polsce, czyli początek subkultury

Pierwszy koncert Depeche Mode w Polsce, czyli początek subkultury

W tym roku mija 40 lat od legendarnego występu Depeche Mode na Torwarze, który przez krytyków bywa nazywany „definiującym”, a przez fanów grupy – najważniejszym w życiu. Z tej okazji w ręce czytelników trafił kolekcjonerski box „Depeche Mode/Iron Curtain, Warsaw 1985”, w którym znaleźć można m.in. niepublikowane wcześniej… Czytaj dalej

Paweł Szymański: „Nie jestem człowiekiem, który łatwo i chętnie afirmuje rzeczywistość”

Paweł Szymański: „Nie jestem człowiekiem, który łatwo i chętnie afirmuje rzeczywistość”

W jubileuszowym roku 70. urodzin Pawła Szymańskiego rozmawiamy z kompozytorem w cyklu „Mistrzowie mówią”. Spotkanie jest okazją do przyjrzenia się sposobom pracy oraz najnowszym kompozycjom jego autorstwa. Tym samym zapraszamy słuchaczy na koncert pt. „Przełom. Jubileusz Pawła Szymańskiego”, który odbędzie się 30 listopada w Nowym Teatrze w ramach… Czytaj dalej

Eufonie: Co by było, gdyby, czyli alternatywna historia muzyki

Eufonie: Co by było, gdyby, czyli alternatywna historia muzyki

Wystawa towarzysząca tegorocznej odsłonie Festiwalu Eufonie, zaprasza widzów do rozważań na temat ewolucji muzyki i kierunków rozwoju, które są wciąż przed nią. Artyści przygotowali trzy specjalne obiekty. Ich wyimaginowane historie stały się podstawą opowieści o alternatywnym muzycznym świecie. Wystawa „Muzyka Alternatywna. Spekulatywne historie muzyki” została przygotowana przez artystów… Czytaj dalej