50 prac wyróżnionych podczas dwunastej odsłony gdyńskiego triennale miniatur tkackich można oglądać w Muzeum Miasta Gdyni. To pokonkursowa wystawa dzieł artystów z różnych stron świata. O zainteresowaniu tą dziedziną sztuki i historii konkursu opowiada dr Anna Śliwa.
Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.
Nie może przekraczać formatu 20 x 20 x 20 cm. Wykorzystany materiał nie musi być tkany na krośnie. Regulamin konkursu Baltic Mini Textile Gdynia zapewnia dużą swobodę, zarówno w zakresie formy, jak i wykonania. Dzięki temu miniatury tkackie stanowią doskonały poligon do testowania autorskich technik artystycznych i prowadzenia eksperymentów niemożliwych na większą skalę.
Jak podkreśla dr Anna Śliwa, kuratorka wystawy pokonkursowej triennale, z roku na rok przybywa prac przestrzennych. Artyści coraz śmielej wykorzystują możliwości, jakie daje miniatura tkacka. Mała skala przyciąga również widzów, zachęcając do zatrzymania i skupienia wzroku na szczegółach. Więcej na ten temat usłyszą Państwo w podcaście.
Wystawę można oglądać do 4 czerwca 2023 roku w Muzeum Miasta Gdyni.
Na zdjęciu głównym praca Janusza Kucharskiego (Polska) zatytułowana Fenotyp własny – Fenotyp Natury – technika własna, karta żakardowa cięta, nici syntetyczne, autoportret fotograficzny, akryl, kawa, kredki; 20 x 20 x 0,5 cm.
„Laboratorium możliwości artystycznych”. Miniatury tkackie na Baltic Mini Textile Gdynia – transkrypcja podcastu
-
-
Baiba Osīte |
Łotwa |
Morze Bałtyckie |
haft, nici jedwabne, pudełka od zapałek |
14 x 20 x 20 cm
-
-
Helga Borisch |
Niemcy |
W ogniu |
ścieg węzełkowy, jedwab, papier, nić |
ø 20 cm
-
-
Ieva Krūmiņa |
Łotwa |
Ukryte w trawie |
technika własna (podgrzewane i cięte butelki PET), odpad polietylenowy, akryl, nić, papier |
18 x 20 x 20 cm
-
-
Anna Więckowska-Kowalska |
Polska |
Po południu |
haft autorski, bawełna, jedwab |
20 x 14,5 cm
-
-
Marija Mažeikaitė |
Litwa |
Spójrz na mnie |
materiał video, druk, szycie, telefon, plastik, welur, nici |
14,4 x 14,4 x 5,4 cm
Wu Yun Feng |
Tajwan |
Ziemniak |
Chan-hua (kwiaty owinięte jedwabiem), filcowanie igłą, tektura, druty, sztuczny jedwab, elastyczne nici, wełna, nylonowa pończocha, nylonowa siatka |
20 x 18,5 x 14,5 cm
-
-
Cinzia Li Volsi |
Włochy |
Początek widzialnych/niewidzialnych gatunków |
trykot, drut nylonowy, drut miedziany, guma Bandz |
14 x 19 x 19 cm
-
-
Francisca Henneman |
Holandia |
Sessilia Alba Rubrum |
szydełkowanie, guma przemysłowa, włóczka |
8 x 20 x 18 cm
-
-
Magdalena Kleszyńska |
Polska |
Bez Tytułu (Szczotka nr 4) |
technika własna, ready-made, szczotka do włosów, nici |
20 x 20 x 20 cm
-
-
Magdalena Soboń |
Polska |
Osobisty zaklinacz deszczu |
ręczne formowanie papierowej pulpy i wypalanie, papierowa pulpa, papier, sznurek lniany, słuchawki, odtwarzacz mp3 |
20 x 7 x 10 cm
