Przejdź do treściPrzejdź do stopki strony
Strona główna Edukacja Uczniowie, „Do Hymnu!”

Uczniowie, „Do Hymnu!”

Audycje Kulturalne 10 października 2018
Uczniowie, „Do Hymnu!”

Narodowe Centrum Kultury zachęca uczniów szkół podstawowych do śpiewania Mazurka Dąbrowskiego. Trwają przesłuchania placówek, które zgłosiły się do konkursu „Do Hymnu!”. Odwiedziliśmy jedną z nich.

„Do Hymnu!” to ogólnopolski konkurs dla szkół podstawowych organizowany przez Narodowe Centrum Kultury z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w ramach Wieloletniego Programu Rządowego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2021. Uczniowie, którzy biorą w nim udział, wspólnie śpiewają Hymn Państwowy oraz dwie wybrane przez szkołę pieśni hymniczne. Nagrodzone zostaną trzy najlepsze wykonania w całej Polsce, a w każdym województwie jedna z placówek otrzyma wyróżnienie.

Audycje Kulturalne wzięły udział w konkursowym przesłuchaniu w Szkole Podstawowej nr 75 im. Marii Konopnickiej w Warszawie.

do hymnu

Więcej informacji o projekcie na stronie www „Do Hymnu!” (KLIK).

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

O pierwszych krokach w świecie opery, nauczaniu śpiewu i poczuciu spełnienia rozmawiamy z Małgorzatą Walewską. Mezzosopranistka wystąpi w przyszłym tygodniu w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach oraz w Filharmonii Narodowej w Warszawie, jako solistka w II Symfonii c-moll „Zmartwychwstanie” Gustava Mahlera. „Nam – młodym śpiewakom –… Czytaj dalej

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

W swojej najnowszej książce Rafał Księżyk przygląda się jednemu z najciekawszych muzycznych zjawisk w najnowszej historii Polski. Nowa fala, czyli podszyty dziejowym niepokojem nurt twórczości alternatywnej, był czymś więcej niż muzyką – lata od szczytu jej popularności, odnoszą się do niej powstające dziś młode zespoły. Za moment przełomowy… Czytaj dalej

Kultura lokalnie skuteczna

Kultura lokalnie skuteczna

Animacja lokalnej kultury pełni wiele funkcji. Może być praktyką rozwijającą aktywne uczestnictwo w kulturze, czynnikiem zmiany społecznej, generatorem zrównoważonego rozwoju. Może być też narzędziem tworzenia struktur umożliwiających pełną i autentyczną partycypację. Jest bowiem zorientowana na budowanie poziomych relacji międzyludzkich, które są podstawą współpracy i budują kapitał społeczny. O… Czytaj dalej

Kultura na marginesie. Dlaczego państwo polskie dyskryminuje instytucje kultury?

Kultura na marginesie. Dlaczego państwo polskie dyskryminuje instytucje kultury?

Odczucie nierównego traktowania jest powszechne wśród osób pracowniczych i dyrektorskich w samorządowych instytucjach kultury, a także wśród osób artystycznych, aktywistycznych i freelancerskich pracujących w obszarze kultury. W przypadku instytucji kultury, ich pracowników i pracowniczek, udowodnić tezę o nierównym traktowaniu przez państwo jest stosunkowo łatwo. Instytucje kultury i osoby… Czytaj dalej

Ojczysty nieoczywisty. Płeć w języku

Ojczysty nieoczywisty. Płeć w języku

W ostatnim odcinku cyklu o języku niewykluczającym rozmawiamy o feminatywach, rodzaju neutralnym oraz formach językowych niewskazujących na płeć. Opowiada o nich Mateusz Adamczyk, który tym razem wcielił się w rolę gościa. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy, w której zastanawiamy się nad feminatywami z perspektywy języka oraz kulturowych uwarunkowań. Czytaj dalej

Ojczysty nieoczywisty. Język wobec osób starszych

Ojczysty nieoczywisty. Język wobec osób starszych

W kolejnym podcaście o języku włączającym rozmawiamy o komunikacji z osobami starszymi. Czym jest „ageizm językowy” i na czym polega „dziadurzenie”? O tym usłyszą Państwo w rozmowie Mateusza Adamczyka z Magdaleną Małgorzatą Skrzydlewską – specjalistką w zakresie komunikacji społecznej, trenerką, animatorką społeczną, prezeską Stowarzyszenia Forum 4 Czerwca. Czytaj dalej