Przejdź do treściPrzejdź do stopki strony
Strona główna Muzyka „Daydreamer”. Bartek Wąsik gra Radiohead

„Daydreamer”. Bartek Wąsik gra Radiohead

Martyna Matwiejuk 29 listopada 2022
„Daydreamer”. Bartek Wąsik gra Radiohead

„Daydreamer” to solowy debiut płytowy pianisty, kompozytora i aranżera, związanego m.in. z zespołem Kwadrofonik. Bartek Wąsik proponuje autorskie spojrzenie na utwory brytyjskiej grupy Radiohead, których aranżacje – niejednokrotnie dalekie od oryginału – wykonuje na fortepianie. W podcaście rozmawiamy o drodze, która doprowadziła artystę do wydania płyty.

Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.

Zaczęło się od pandemicznego zatrzymania, dzięki któremu pojawił się czas na swobodne granie i przemyślenia. To wtedy narodziła się idea solowych występów z interpretacjami utworów uznanych kompozytorów i wykonawców. Wśród nich było również miejsce na materiał grupy Radiohead – zespołu bliskiego Bartkowi Wąsikowi od dawna. Niedawno aranżacje dwunastu utworów grupy znalazły się jego pierwszej solowej płycie.

Dlaczego artysta o klasycznym wykształceniu muzycznym bierze na warsztat utwory popowego zespołu? Co łączy Radiohead z Chopinem? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy!

W audycji usłyszą Państwo fragmenty utworów „Daydreaming” i „Knives Out” z płyty „Daydreamer. Bartek Wąsik plays Radiohead” (Mystic, 2022).

„Daydreamer”. Bartek Wąsik gra Radiohead – transkrypcja podcastu

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

O pierwszych krokach w świecie opery, nauczaniu śpiewu i poczuciu spełnienia rozmawiamy z Małgorzatą Walewską. Mezzosopranistka wystąpi w przyszłym tygodniu w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach oraz w Filharmonii Narodowej w Warszawie, jako solistka w II Symfonii c-moll „Zmartwychwstanie” Gustava Mahlera. „Nam – młodym śpiewakom –… Czytaj dalej

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

W swojej najnowszej książce Rafał Księżyk przygląda się jednemu z najciekawszych muzycznych zjawisk w najnowszej historii Polski. Nowa fala, czyli podszyty dziejowym niepokojem nurt twórczości alternatywnej, był czymś więcej niż muzyką – lata od szczytu jej popularności, odnoszą się do niej powstające dziś młode zespoły. Za moment przełomowy… Czytaj dalej

Pierwszy koncert Depeche Mode w Polsce, czyli początek subkultury

Pierwszy koncert Depeche Mode w Polsce, czyli początek subkultury

W tym roku mija 40 lat od legendarnego występu Depeche Mode na Torwarze, który przez krytyków bywa nazywany „definiującym”, a przez fanów grupy – najważniejszym w życiu. Z tej okazji w ręce czytelników trafił kolekcjonerski box „Depeche Mode/Iron Curtain, Warsaw 1985”, w którym znaleźć można m.in. niepublikowane wcześniej… Czytaj dalej

Paweł Szymański: „Nie jestem człowiekiem, który łatwo i chętnie afirmuje rzeczywistość”

Paweł Szymański: „Nie jestem człowiekiem, który łatwo i chętnie afirmuje rzeczywistość”

W jubileuszowym roku 70. urodzin Pawła Szymańskiego rozmawiamy z kompozytorem w cyklu „Mistrzowie mówią”. Spotkanie jest okazją do przyjrzenia się sposobom pracy oraz najnowszym kompozycjom jego autorstwa. Tym samym zapraszamy słuchaczy na koncert pt. „Przełom. Jubileusz Pawła Szymańskiego”, który odbędzie się 30 listopada w Nowym Teatrze w ramach… Czytaj dalej

Eufonie: Co by było, gdyby, czyli alternatywna historia muzyki

Eufonie: Co by było, gdyby, czyli alternatywna historia muzyki

Wystawa towarzysząca tegorocznej odsłonie Festiwalu Eufonie, zaprasza widzów do rozważań na temat ewolucji muzyki i kierunków rozwoju, które są wciąż przed nią. Artyści przygotowali trzy specjalne obiekty. Ich wyimaginowane historie stały się podstawą opowieści o alternatywnym muzycznym świecie. Wystawa „Muzyka Alternatywna. Spekulatywne historie muzyki” została przygotowana przez artystów… Czytaj dalej