Przejdź do treściPrzejdź do stopki strony
Strona główna Muzyka „Czułe Kontyngenty” zespołu KARAŚ/ROGUCKI

„Czułe Kontyngenty” zespołu KARAŚ/ROGUCKI

Martyna Matwiejuk 7 października 2022
„Czułe Kontyngenty” zespołu KARAŚ/ROGUCKI

„Mamy jedno założenie, któremu jesteśmy wierni i któremu pozostaniemy wierni – jeśli przyszłość sprawi, że będzie działać dalej – będziemy pisać piosenki o miłości”. W podcaście rozmawiamy z Kubą Karasiem i Piotrem Roguckim. Ich druga płyta ukazała się 23 września.

Transkrypcja podcastu do pobrania pod tekstem poniżej.

Materiał na płytę „Czułe Kontyngenty” został nagrany w poszerzonym składzie. Oprócz duetu na albumie pojawiła się Wiktoria Jakubowska i Kamil Holden Kryszak. Utworom towarzyszy zdecydowanie więcej gitarowych brzmień. W rozmowie z Martyną Matwiejuk artyści opowiadają o tym, dlaczego zdecydowali się osadzić swoją muzykę w klipach utrzymanych w estetyce lat 80. Jak podkreśla Piotr Rogucki, wszystko było wtedy wolniejsze, trwalsze.

Niedługo po premierze ich pierwszej wspólnej płyty („Ostatni bastion romantyzmu”) wybuchła pandemia. Jak opowiadają w podcaście artyści, stanęli wówczas przed decyzją: „albo zapominamy, że taki projekt miał miejsce, albo zaczynamy pracować nad następnym materiałem”. Tak powstały „Czułe Kontyngenty”. „Pandemia miała bardzo duży wpływ na nasz kontakt i naszą pracę. Bardzo dbamy o relacje. O to, żeby to nie była sztuczna współpraca, tylko naturalna, która wypływa z przyjemności spotkania” – mówi w audycji Kuba Karaś. Zapraszamy do poznania kulis powstawania albumu!

W podcaście usłyszą Państwo fragmenty utworów „Brunatny”, „Zapasowy Tlen” i „Marianna” z płyty „Czułe Kontyngenty” (Kayax, 2022).

fot. Kasia Bielska.

„Czułe Kontyngenty” zespołu KARAŚ/ROGUCKI – transkrypcja podcastu

Audycje Kulturalne są projektem realizowanym przez Narodowe Centrum Kultury.

Inne odcinki z tej kategorii

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

Małgorzata Walewska: „Nic nie jest ważniejsze od śpiewania”

O pierwszych krokach w świecie opery, nauczaniu śpiewu i poczuciu spełnienia rozmawiamy z Małgorzatą Walewską. Mezzosopranistka wystąpi w przyszłym tygodniu w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach oraz w Filharmonii Narodowej w Warszawie, jako solistka w II Symfonii c-moll „Zmartwychwstanie” Gustava Mahlera. „Nam – młodym śpiewakom –… Czytaj dalej

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

Nadchodzi „Fala”, czyli historia polskiego postpunku

W swojej najnowszej książce Rafał Księżyk przygląda się jednemu z najciekawszych muzycznych zjawisk w najnowszej historii Polski. Nowa fala, czyli podszyty dziejowym niepokojem nurt twórczości alternatywnej, był czymś więcej niż muzyką – lata od szczytu jej popularności, odnoszą się do niej powstające dziś młode zespoły. Za moment przełomowy… Czytaj dalej

Pierwszy koncert Depeche Mode w Polsce, czyli początek subkultury

Pierwszy koncert Depeche Mode w Polsce, czyli początek subkultury

W tym roku mija 40 lat od legendarnego występu Depeche Mode na Torwarze, który przez krytyków bywa nazywany „definiującym”, a przez fanów grupy – najważniejszym w życiu. Z tej okazji w ręce czytelników trafił kolekcjonerski box „Depeche Mode/Iron Curtain, Warsaw 1985”, w którym znaleźć można m.in. niepublikowane wcześniej… Czytaj dalej

Paweł Szymański: „Nie jestem człowiekiem, który łatwo i chętnie afirmuje rzeczywistość”

Paweł Szymański: „Nie jestem człowiekiem, który łatwo i chętnie afirmuje rzeczywistość”

W jubileuszowym roku 70. urodzin Pawła Szymańskiego rozmawiamy z kompozytorem w cyklu „Mistrzowie mówią”. Spotkanie jest okazją do przyjrzenia się sposobom pracy oraz najnowszym kompozycjom jego autorstwa. Tym samym zapraszamy słuchaczy na koncert pt. „Przełom. Jubileusz Pawła Szymańskiego”, który odbędzie się 30 listopada w Nowym Teatrze w ramach… Czytaj dalej

Eufonie: Co by było, gdyby, czyli alternatywna historia muzyki

Eufonie: Co by było, gdyby, czyli alternatywna historia muzyki

Wystawa towarzysząca tegorocznej odsłonie Festiwalu Eufonie, zaprasza widzów do rozważań na temat ewolucji muzyki i kierunków rozwoju, które są wciąż przed nią. Artyści przygotowali trzy specjalne obiekty. Ich wyimaginowane historie stały się podstawą opowieści o alternatywnym muzycznym świecie. Wystawa „Muzyka Alternatywna. Spekulatywne historie muzyki” została przygotowana przez artystów… Czytaj dalej